niedziela, 22 czerwca 2014

Tygodnik kulturalny...

Witajcie!

Przepraszam za nieobecność na blogu, ale jakoś tak uzbierało mi się sporo pilnych spraw do załatwienia i chcąc, nie chcąc musiałam wszystko pozałatwiać. W tym tygodniu też mam trochę rzeczy do załatwienia, ale mam nadzieję, że szybko się z nimi uporam. Dzisiaj przygotowałam dla Was kilka propozycji kulturalnych. Oto i one...

Książkę, która obecnie czytam to "To ja, Malala". To historia pakistańskiej dziewczynki walczącej o prawa kobiet i ich dostęp do edukacji. Mimo młodego wieku, dziewczynka nie boi się sprzeciwiać dominującym Talibom i tym samym ściąga na siebie ich chęć zemsty.


Teraz coś dla miłośniczek sensualnych męskich utworów, czyli Chet Faker "I'm into you".


Film, który polecam osobom lubiącym trudne tematy (standard u mnie ;) to "Z krwi i kości". Mimo mojej niechęci do francuskich i belgijskich filmów, ten nawet przypadł mi do gustu. Opowiada on o mężczyźnie wychowującego samotnie i nieporadnie kilkuletniego syna oraz o kobiecie zajmującej się tresurą orek. Ich spotkanie i tragedia dotykająca kobietę, połączą ich. Na pewno nie jest to ckliwe romansidło i nie ma tu żadnych sentymentów. Warto też zwrócić uwagę na dosyć nietypową ścieżkę dźwiękową: film jest utrzymany w spokojnej tonacji, za to muzyka nadaje mu żywszego tempa.


Pozdrawiam Kasiaaa :-)

6 komentarzy:

  1. o tej książce słyszałam,bardzo chętnie bym poczytała :)
    buziaki i miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam jeśli lubisz tego typu literaturę :)
      Pozdrawiam ;-)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę zobaczyć ten film :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukałam właśnie jakiegoś ciekawego filmu na wieczór. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń