poniedziałek, 7 lipca 2014

Tygodnik kulturalny...

Witajcie!

Piękną mamy w końcu pogodę, prawda? Ja lubię upały chociaż męczą mnie. Brakuje tylko letnich burz (już u mnie grzmi!) i będzie świetnie, bo lubię spać przy takich zjawiskach atmosferycznych ;-) Weekend poświęciłam porządkom i leniuchowaniu, dlatego nie zamieszczałam żadnych postów. Dzisiaj mam dla Was porcję poleceń kulturalnych więc zaczynamy...

Ostatnio nadrabiam filmowe zaległości i często udaje mi się obejrzeć co dzień jakiś film. Ostatni, który najbardziej przypadł mi do gustu to "Zniewolony". Porusza on tematykę niewolnictwa XIX. Ogólnie nie potrafię sobie wyobrazić jak ludzie mogli traktować innych tylko dlatego, że mają inny kolor skóry. Takie rzeczy w głowie mi się nie mieszczą. Film jest naprawdę bardzo dobry. Znajdziemy w nim świetną grę aktorską, konkretny temat, emocje i wzruszenie. Polecam.


Utwór, który przypadł mi do gustu to Mama Selita i "Na pół". A Patryk Rybarski, który gra główną rolę w teledysku pokazał klasę. Mogę tylko skomentować to w ten sposób: dobre, bo polskie!


Nie często sięgam po polską literaturę. Czasami się na coś skuszę, ale nie oczekuję po niej niczego wielkiego. Książka, którą ostatnio przeczytałam to "Bóg nosi dres" Piotra Sendera. Czyta się ją jednym tchem. To świat widziany oczami typowego - nietypowego dresa, z trudną przeszłością, która ukształtowała go w człowieka z zasadami i swoimi poglądami. Nie wszystkim może przypaść do gustu 'lajtowy' język tej książki, przez który może wydawać się płytka i bezwartościowa, jednak nic bardziej mylnego. Niby taki zwykły dres, a przesłanie jest ;-)



Mam też kilka fotek z minionego tygodnia...




1. Nie wiem skąd w moim ogródku wzięły się maki ;-)
2. Gotowany bób - pychota!
3. Nowe woski YC :)
4. Ogromniasty dmuchawiec.


5. Maślane różyczki w moim wykonaniu.
6. Piękna Lilianka od Colour Alike.
7. Taki widok będziemy mieć z salonu :)
8. Pozdrowienia o Milki ;-)

Pozdrawiam Kasiaaa :-)

6 komentarzy: